Den blivande råttmamman som inte kommer in i röret

Nu så är jag klar med den där Försäljning&Service-uppgiften. Tråkig var den iaf. Men det är skönt att den är klar.
Det tog lite lång tid innan jag i kom åt det jag hade sktivit på skolan idag som jag senare la in på FirstClass. Men efter alla om och men så kom jag åt den till slut. Men, då var det inte bara att börja läsa och skriva. Nej, jag var tvungen att komma över den stora tröskeln först (ej bokstavligt talat). Tillslut så kunde jag jobba och nu är jag klar.

Nu så har jag bara spanskan kvar. Det är Imperativ och massa skit. Det är krångligt kan jag lova. Jag ska kunna det utantill tills på måndag. Hoppas att jag lär mig det.
I gymnasiet så har jag tyvärr inte lärt mig så mycket spanska som jag lärde mig i nian. Jag skulle vilja att allt fatsnade på en gång! Som det gjorde i nian. Det blir så mycket lättare då. Då i nian så kändes det så tydligt alltihop med gramatiken och det. Men nu på gymnasiet på är allt så otydligt! Det är jobbigt! :( 
Det känns ungefär som om jag är ett rör och spanskan är en råtta som vill komma in i röret för att lägga sina ungar men röret är för smalt och råttan kommer inte in! Så känns det! 
Haha! Jag bjuder på den bildförklaringen. Tyckte den va lite kul. Nämen, seriöst. Det känns så. 
Jag skulle vilja ha tillbaka min gamla lärare som jag hade i nian på gamla Vibacke.


Tjoo!  

Kommentarer
Postat av: Matilda

svar: självklart kan jag hjälpa dig :)

2008-11-19 @ 09:39:01
URL: http://mahuldan.blogg.se/
Postat av: Piwe

Du är rolig du gumman!

2008-11-19 @ 15:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0