Helt missförstått

Det blev ingen skola idag för mig. Det blev missuppfattat. Det var fel av mig. Jag trodde att vi började kl. 12.20 men tydligen så började vi kl. 10! Äh! Jag orkar inte förklara. Det blev helt missförstått.

Det är någonting som skiljer sig i jämfört med högstadiet. Här på gymnasiet så får man liksom kolla själv hur det blir och man blir inte informerad om hur det blir i nästa dag osv. På högstadiet så fick blev man ju informerad typ 10 gånger innan och då var det liksom jätteviktigt att man kom för annars blev hemringning och sådana saker. Nu händer det ingenting förutom att man bara blir frånvarande ifrån lektionen. På högstadiet så skulle man får en liten utskällning men det får man ju inte på gymnasiet för att det är ju frivilligt att gå där.
Det är som lärarna på högstadiet säger om gymnasiet; Allt handlar om att börja ta eget ansvar för sin utbildning osv.

Nu när man har gått första året på gymnasiet så har man fattat vad dom menar...

Kommentarer
Postat av: Leia

Mja, gymnasiet är ju dessutom frivilligt.

2009-06-10 @ 12:18:08
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0