Ibland kan det bli lite fel

Jag tänkte att jag skulle blogga med någon bild men jag har ingen bra tillgång till det när jag har den här datorn. Den är så seg.
I måndags var det innebandyträning, igår var det träningsmatch och ikväll är det träning igen. Tre dagar i rad med innebandy. Visst är det kul men inte lika kul när man hellre skulle vilja vara hemma och göra klart uppgifterna man har från skolan. Men jag har ju ingenting att göra om man jämför med alla 2:or och speciellt 3:or! Dom tar ju studenten!
Jad träffade Issa på bussen och hon berättade att Skvadens studenter hade fått något fel tryck på deras studentmössor! Det stog tydligen Skavdern istället för Skvadern. Taskigt! Den där mössan är ju inte så billig heller. Inte det trycle heller för den delen.

Detta samtalsämne ledde sen till vad Issa och jag råkade göra när vi gick i åk.9;
Vi skulle vara snälla och fixa beställningen till klasströjor som klassen bestämmer ett gemensamt tryck på.
Efter många om och men så var beställningen klar och dagarna gick och man blev frågad nästan varje dag när tröjorna skulle anlända. Till slut så kom dagen då dom äntligen hade anlänt. Vi var så ivriga att öppna och upptäckte-
FEL TRYCK! Det var helt fel tryck än det vi beställde. Sen kom vi fram till att vi hade beställt fel. Det var Issas och mitt fel.
Det var lite jobbigt men då förstog man att sen när vi skulle bli äldre så skulle vi titta tillbaka och skratta åt det och det är ju så sant, så sant.
Men de dagarna omkring där var jobbiga. Vi hade ju kastat massa pengar i sjön och det var ju hela klassen som var drabbad. Men gjort är gjort. Nu tror jag att dom där tröjorna inte är så viktiga längre. Jag tror att minnena med klass 9:3 är värd mer nu. :)


Hejsaan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0