Innnnte kuuul, innnte kuuuuul

Yep, nu har jag köpt teoripaketet till körkortet! Skönt, då är det bara att sätta gång och plugga! Det är ju faktiskt mindre än halvåret kvar tills jag blir myndig.

Och på tal om det. Jag blir riktigt irriterad ibland. Ibland då folk tror att jag är mindre än vad jag är. Jag är medveten om att jag är kort i växten och liten hela jag och då blir det lätt att man tror att jag är ungefär 13-14. Inte kul! Jag är ju för fasiken 18 snart!

Det hände när jag och grannfllickorna skulle hoppa på bussen från Granlo (vi hade varit och hälsa på hos syster) som går in till stan och sen vidare hem. Vi hoppade på och satte oss och såklart så var det ett gäng som hade det lite kul och var högljudda och fulla. Jag hörde (det gick inte att inte höra vad dom sa) att dom sa till varann i form av: Asså, kolla, dom är typ tolv!

Mmm, visst att grannflickorna som jag var med är precis 12 men jag! Åh, jag blev så irriterad. Skulle så gärna trycka upp mitt id-kort i facet på dom och fråga hur gamla dom var! Dom var säkert yngre än mig!


Vad töntig jag känner mig som skryter om min ålder men jag skulle vilja se deras reaktion när dom får höra att jag faktiskt snart är 18...




Jag har uppdaterat mitt moppe-kort så att det är giltigt i sommar så jag kan ta moppen till jobbet. Det roliga är att det ser precis ut som ett bil-körkort. Det är bara en liten skillnad i hörnet av kortet där det skiljer nått märke.

Kommentarer
Postat av: Ida D

I know the feeling!!

Jag hade praktik på en skola för 2 år sen, alltså när jag var 19. Hade praktik i en förstaklass men en dag var sexorna nere på lågstadiet och kollade. I korridoren frågar en lärare mig varför vi var där nere, vi gick ju inte där. Jag muttrar och säger att jag läser till lärare och har praktik i första klass.. Man känner sig bra liten och dålig och man blir irriterd!!

2010-06-20 @ 19:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0