Hedbergska

Jag är så irriterad. Jag är så irriterad på allt som har med Hedbergska att göra. Okej, nästan..
Vi trivdes så himla bra på Åkersvik och Samhälle trivdes bra på GA. På grund av att GA-skolan stängde så blev VI på Handels på Åkersvik drabbade! Det var VI som fick flytta på oss för Samhälle.

Visst det är inte deras fel men, de människor som organiserade om allt lovade att vi skulle få hemklassrum, det skulle göras fint för oss Handelselever som tack för besväret och det skulle bli så bra så.
Jaa då, det blev jättebra! Nej! Vi fick inte ens hemklassrum! Vi har haft hemklassrum, ett och samma, sen dag 1 på gymnasiet. Vi har stortrivits där och det har varit såå bekvämt att ha alla böckerna i klassrummet och man kände sig så tryggt och hemma på skolan.
Men nu så är det slut på det. 

Bara att ta av sig jackan gör att man känner sig trygg och man känner sig hemmastadd. Gör jag det på Hedbergska? NEJ!


Jag har alltid varit anti mot Hedbergska, alltid! Jag tycker verkligen inte om huset och klassrumena! Och på rasterna! Man har ju ingenstans att ta vägen, finns ingenstans att sitta. Nån bänk här efter väggen i korridoren och nått bord där.


Men det värsta är ju eleverna som verkligen tror att dom är riktiga stjärnor och äger stället. Och dom är så ytliga! Jag tål dom inte.

Men det finns ju faktiskt trevliga elever också. De flesta är trevliga men också dom här elever som jag stör mig nått så j*vulskt på...

Man ska inte lägga sin energi på dessa människor men faktiskt, jag trodde att det här skulle bli bra ändå, jag hade på något vis övertalat mig men jag hade fel.



Jag har alltid trivts på alla de skolor jag gått på och känt mig trygg, men inte på Hedbergska.


Kommentarer
Postat av: Monika Westin

Hm, förstår att det kan bli tufft. Det är väl knappast någon tröst att det bara är ett år kvar. Men face it liksom, du vet var du står men lägg inte energi att gnälla och klaga så mycket, gör det du ska göra på skolan så får det vara bra sedan. Och som sagt, ett år kvar.

Kram!

2010-08-25 @ 23:00:50
URL: http://monikawestin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0