Lovekiller



Darin har gjort det igen! Han har släppt ett till album, Lovekiller. Detta är hans femte album under nästan 6 år som artist.
Det släpptes 18 augusti. Självklart köpte jag det samma dag. ;) haha

Om albumet då. Ja, det är bra såklart. Det är ju musikaliska Darin vi talar om. Men det finns en nackdel. En stor del av albumets låtar har jag redan hört. Antingen på någon liten spelning på YouTube eller på exempel Kronprinsessans bröllop eller låten Viva la Vida som inte många har missat.

Så att jag tror och tycker att han inte har lagt ner så mycket tid på själva albumet utan mer på låtar innan albumet kom på tal. Melodifestivalen-låten är med och som jag sa tidigare, från Kronprinsessans bröllop. Visst, då var det såklart bestämt då att albumet skulle bli. Men det jag tyckte dom har gjort fel är att dom har spelat de flesta låtarna från ablumet innan det släpptes.

Så det är lite tråkigt. Det är ju det som är hela grejen. En helt nytt album med helt nya låtar. Men absolut, det är ett bra album. :)

Det bästa album som han har gjort är Flashback. Verkligen alla låtar är grymma och då hade man bara hört en låt från den innan den släpptes. Breathing your love. Och det märks att han la ner mycket tid och energi på det vilket leder till ett grymt resultat!

Det här albumet har jag tillbringat många timmar med... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0