Match idag!

Imorse så var det ganska segt när jag skulle kliva upp. Jag klev upp typ kl 9 ungefär för att vi skulle spela match mot Ankarsvik BK på Skönsberg. Jag kände att jag var jättehungrig! Jag var liksom hungrig i hela magen! Jag var så hungrig att jag kände mig mätt ungefär. Då är man hungrig. Nämen, jag ville inte äta så mycket. Men en macka fick jag i mig iaf.
Varför jag inte kunde äta var också för att jag var otroligt nerövs. Ibland kan det vara skönt att vara nervös men der var liksom inte den här vanliga nervositeten som jag brukar ha utan det var värre. Nästan som om jag mådde illa. Det var lite jobbigt. Men det gick över sen. ;)

Matchen gick bra. Jag var pepp och jag kände att många andra också var det. Det var alla i truppen som var med på matchen och fajtades så det var bra. Men på grund av att vi var så många så fick en kedja sitta i varje period för vi va 4 st kedjor och 2 backpar. För att få upp ett tempo, så att man är varm och på gång hela tiden så drog vi ner på en kedja.
Jag, Ida och Sanna fick sitta första perioden. En sak jag märkte var att man ser så otroligt mycket när man stor på sidan! Otroligt mycket! Skillanden mellan att stå på sidan och sitta på bänken och vänta på ett byte är väl inte så storså om man tänker. Så det kändes lite konstigt att se så mycket av att man bara var bänkvärmare en period.
Nog om det..
Matchen gick bra som sagt. Den slutade 2-2 så vi är rätt nöjda eftersom vi inte har fått några poäng på ett tag.

Ni vet väl att ni kan hitta info om matcher, spelare och trupper på http://www.innebandy.se


Ja, en sak till också. I sista perioden när jag skulle byta med Malin så var jag lite oberedd. Så när Malin kom in så märkte jag det inte och alla bara skrek: Forward! En till in!   Och jag reagerade genom att kasta mig fram och stupa på sargen så att hela sargens långsida föll. Jag ramlade pladdask på magen och skyndade upp på fötterna igen. Jag märkte inte förräns då att sargen hade fallit.
Alla bara skrattade vart jag än kollade men jag bara skrattade bort det själv.. :P
Jag bjuder på den gott folk! ;D Men bara en gång hoppas jag.. :P

Nästa helg ska vi möta Njutånger och jag hoppas på vinst! :D


Nu är jag hungrig och jag hör i köket att maten snart är klar, så jag ska kila nu.


Tjoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0