Tragiskt

Jag hamnade på ST's hemsida. Det är mycket som har hänt under dagen. Både allvarliga mopedolyckor och olicka
bränder av olika slag. Men en händelse som jag blev lite mer påverkad av var ett bråk som utbröt på Västermalms Gymnasium;
"Bråket började i ett klassrum mellan två elever på onsdagseftermiddagen. Flera elever och två lärare blev vittnen till händelsen." - ur ST

Rekomendation! Klicka här för att få en bättre bild utav händelsen.

De andra två mopedolyckorna är också hemska. Varje vår så är det vanligt med mopedkrasher. Man hör från varje hörn om olika olyckor hit och dit. Jag tror att som mopedförare på våren är man inte lika säker på körningen och man kan ju lätt glömma bort vissa rutiner och regler under en vinter. Jag tror att det är mycket därför som mopedolyckorna är många på våren.
I klassrummet på våran skola hör man mycket väl när vi har öppet fönster när en ambulans eller något annan utryckningsfordon är ute på vägarna. Vi har faktiskt hört många idag och det är ju inte så konstigt...

Så, alla goda människor. Ta det lugnt ute i vackra vårvädret och kör försiktigt med moppen, ni som gör det.


Blink!


Kommentarer
Postat av: isabelle

jaa, att dom är :D

2009-04-29 @ 23:01:41
URL: http://beeellls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0