Skenan



Jag tänkte berätta lite mer om skenan.
Jag ber om ursäkt om ni blir lite äcklade av bilderna, så att ni vet. ;)
Den här skenan ska jag alltså ha i 1 år, dugnet runt, förutom när jag äter. Efter det så ska jag ha den ytterligare 1 år fast då bara på nätterna.

Skenan ska jag ha för att inte tänderna ska flytta sig dit dom en gång varit och vill tillbaka dit. Det finns en stor möjlighet att det händer. Så därför ska jag bära den så mcyket som möjligt.

Jag var väldigt negativ mot skenan eftersom att jag trodde att jag skulle ha en plastskena och att jag skulle ha den i bara 3 dygn och sen på nätterna men så var inte fallet. Jag tror att jag har fått den här sortens skena just för att behandlingen har pågått så länge och för att man har flyttat mina tänder en del.

 

Nu har jag varit tydlig nog att berätta och har inte så mycket mer att säga. :)


Kommentarer
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: HAha naww tack ;D

ha en fin kväll!

2010-01-14 @ 18:03:33
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: sandra

jag har en lite liknande tandäställning, fast den är större och den har jag bara på natten

2010-01-14 @ 22:36:01
URL: http://ssandraess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0